piektdiena, 2009. gada 2. oktobris

Pārdomas par brendu Latvijas princese 2009

Nu nevarētu teikt, ka turpmākās pārdomas nav saistītas ar biznesu, tikai varbūt ar tādu, kas ir ar 99% mazāk ētikas piedevu kā klasiskā biznesa izpratnē..

Tad nu tā: pirms kāda laika, kad darbu kļuva mazāk, pār manu galvu pēķšni nāca aptumsums, lai pieteiktos atraktīvajai dalībai šovā Latvijas Princese... nu padomāju, padomāju un izdomāju, ka esmu gana interesanta, daudzpusīga, stipru nervu būtne, kas jau vairs sen nesaprot, kas ir stress, kāpēc gan es nevarētu būt ideāla kandidāte? Hmm, nu par ko ne.... Ja uzvarētu, varētu biznesa ideju konkursu izsludināt un 2 interesantākajām idejām naudu iedot, lai takš mums tā ekonomika sāk sildīties un darba vietas rodas ... Aizbraucu uz atlasi, atbildēju uz žūrijas jautājumiem (vispār man tas nedaudz atgādināja Sokrāta Dzīru grāmatas piesitienu) - ātrs uzbrukums un  ātra atkaušanās - kā medus manai pašapziņai, izbaudīt diskusijas procesu, kamēr citi raud vai sāk stāvēt uz galvas..

Kā nu sanāca, kā ne - kopā ar vēl 19 daiļavām uzsāku dalību interesantajā pasākumā... (un šova vadītāju attieksme un visas ērtības bija kvalitativā līmenī, tāpēc par necilvēcīgu attieksmi ir patiesi nekorekti pārmest,  tāpat arī lielāka daļa meitenes patiesi ir interesantas un pilnīgi noteikti pārākas par  mājās neapmierinātībā nīkstošajiem  pelēkās masas puteklīšiem (uz ko savus panākumus savukārt balsta lielākā daļa masu-reklāmu kampaņas), kuri vēl liks par sevi manīt gānoties anonīmajās komentāru sadaļās, u.c..)!




Tomēr tā šodien  sēdēju un aizdomājos - vai šim šovam patiešām ir izvēlēts īstais brends? - Latvijas princese 2009... tomēr tāds liels vārds ... nē drīzāk - CĒLS, nevis kaut kāda Miss TV 2009 vai Vis-video-gēniskākā Latvijas jauniete 2009 vai Vislabākā pretējā dzimuma uzmanības ķērāja zem kameras acs 2009.

Tad jau manā izpratnē šim tēlam, iemiesojumam, ideoloģijai - Latvijas Princesei būtu jābūt tādai kā harizmātiskajai, mērenajai, draudzīgajai, savaldīgajai, gudrajai, šarmantajai, labajai, gaišajai cerību stara maliņai un iedvesmas kripatiņai sabiedrības pozitīvā gara celšanai... Nu ja jau reiz tāds cēls nosaukums (tomēr valsts vārds tāpat kā karogs būtu augstā godā turams un cienāms), tad tā arī būtu dalībnieces jāvērtē, vai ne?



Un tad domājot tālāk, man tā vēl jo vairāk ir grūti teikt, vai šim NACIONĀLI POZICIONĒTAJAM TĒLAM vairāk šī brīža  ekonomiski grūtajā un bēdīgās valstiskās noskaņas laikā būtu piemērota:
  • liderīgi gaisīga krīzes skarta būtne (jo paldies Dievam Latvijā sociālā sistēma ir tik sakārtota, ka bezdarbnieku pabalsts palīdz grūtākus laikus pārdzīvot, par to mums būtu jābūt pateicīgiem), vai  ...
  • apņēmīga, ar 5 valodu zināšanām apveltīta, un 2 augstākās izglītības grādus ieguvusi iespējams - nākamā latvijas ārlietu ministre, vai ...
  • vēsi nopietnā pašapziņā rotāta veikala vadītaja, vai ...
  • atraktīva un enerģiska bārmenīte ar īpašu talantu kliedēt bēdīgas sejas un filosofiski interesanti spriest, vai ..
  • runātīgi - runātīga kosmetoloģe , vai ...
  • sirsnīga un ar humoru apveltīta karatiste, vēl kāda ... vai vēl kāda... vai neviena, nu Jūs jau redzēsiet paši:)
Kāda īsti ir Latvijas princeses vārdu salikuma patiesā nozīme? Lai jūrā pret viļņiem nepeldētu viena, es labprāt uzzinātu arī Jūsu domas nelielajā aptaujā, lai saprastu, vai man vienīgajai ir nepareizs priekšstats par šī brenda vēlamo nozīmi?

Es arī negribētu piekrist, ka redzamie pārbaudījumi ir patiesi būtisks kritērijs vislabākās Princeses atlasei, ja patiesie kritēriji - ir aktrises talans, šova taisīšanas māksla, asaras, scēnas, pramse piekoķetēt princim, vai vismaz apgānīt savas konkurentes ...

Tīri atmiņas atsvaidzināšanai par pagājušā gada finālistēm:






Tad vēl tā domāju, tomēr Latvijas Republikas Komerclikumā ir nedaudz definēts, ka ir nav atļauts reģistrēt kādu tur privāto kantori ar kādu ienāk prātā nosaukumu ...  (hmm, bet brendu jau gan es varu veidot kādu gribu, to man neviens likums neaizliedz - laikam arī labi ka tā...)

LR Komerclikuma "... 29.pants. Firmas izvēles ierobežojumi
(1) Firmā nedrīkst ietvert maldinošas ziņas par komerctiesiskajā apgrozībā svarīgiem apstākļiem, it īpaši par komersanta vai komercdarbības veidu vai arī par komercdarbības apjomu.
(2) Firma nedrīkst būt pretrunā ar labiem tikumiem.
(3) Firmā nedrīkst ietvert vārdus "Latvijas Republika" un to tulkojumu svešvalodā.
(4) Ja firmā ietverts administratīvās teritorijas vai apdzīvotās vietas nosaukums, firma nedrīkst sakrist ar attiecīgās administratīvās teritorijas vai apdzīvotās vietas nosaukumu, izņemot viensētu nosaukumus.  ... "


__________________________________________________________________________________

It kā jau ne pa tēmu, bet atminējos arī vēl kādu interesantu praktisko stāstu iz dzīves no manu visu laiku mīļāko vieslektoru lekcijām (Z&L) un aizdomājos... sazin ko vien vēl tuvākajos gados vienvirziena masu mediji necentīsies darīt, lai censtos noturēt savus pēdējos "klientus - skatītājus" .... un zemāk arī pats stāsts:

"Kādā ārvalstu samitā, kurā sastopās visādi gudri mēdiju pārstāvji (TV, Prese, Radio, Interneta ziņu kanāli, vadošie Blogeri, tāpat arī politiķi..), preses nozares (laikraksti) pārstāvji ārkārtīgi uzstājīgi pauž savu nostāju, ka ir jāatbalsta iznīkstošā preses nozare, jāpalīdz ar valsts atbalstu,ka ir krīze un pārdošanas apjomi strauji krītās... Nozari sāk ietekmēt sākotnēji TV, pēcāk internets un tagad visi tie blogi, tu.c.

Un te pēkšņi kāds ievērojams vācu kungs uzdod vienkāršu jautājumu: "Hmm, bet sakiet lūdzu, kāpēc Jūsu būtu nepieciešams atbalstīt un kāpēc Jūs pēkšņi tagad satraucieties? Jūs gadu desmitiem esat uzspieduši saviem klientiem (skatītājiem, lasītājiem) vienvirziena komunikācijas viedokli (jo nevienam nav noslēpums - ka ziņu laikraksti raksta atbilstoši akcionāru pārstāvētajam viedoklim) un šī ir vienkārša alga par Jūsu darbu! Sabiedrība no Jums novēršas, jo izvēlas meklēt īsto informāciju un dalīties ar savām domām (divvirziena komunikācija, socializēšanās kas ir katra cilvēka dabā), sabiedrība vēlas tiks uzklausīta... būt par procesa daļu 

Es tā tikai domāju - vai pēc kāda laika, nemaz ne tik ilga, televīzijas nozari arī nevar sagaidīt līdzīga situācija..? Mēs tomēr esam sociālas būtnes un vēlamies piedalīties procesā un esam krietni vīlušies, ja mūs kā klientus "piečakarē"... Es taču vairs neeju uz kafejnīcu, kurā man dod vecu karbonādi, ja vien blakus ir citas kafejnīcas, protams. Bet ja altenratīvu nav - atliek tikai gaidīt, kad tās parādīsies...

No otras puses, galvenais jau ka biznesa modelis strādā - TV tā ir reklāmdevēju piesaistīšana  - jo tieši no reklāmām nāk lielākā daļa ienākumu. Kamēr vien ir skatītāju auditorijas apjoma cipars, ko iespējams uzrādīt reklāmdevējam, tikmēr reklāmdevējs ir gatavs maksāt... lai gan pamazām paliek ar vien skopāks...  un nav jau nekāds brīnums - mēs dzīvojam pārsteidzošā laikmetā, kad reklāmas izmaksas arvien samazinās, bet efektivitāte palielinās... un nebūt ne izmantojot TV kā mediju... 

Vienvārdsakot - tad jau redzēsim kā tas viss norisināsies tuvāko 10 gadu laikā...

1 komentārs:

  1. Sveiki visiem, esmu zaudējis naudu tik daudzām kompānijām, kuras ir uzdevušās par īstiem aizdevējiem, bet visas manas pūles ir bijušas veltas, esmu zaudējis vairāk nekā 35 000 eiro viltus aizdevējiem, kuri apgalvo, ka viņi nav. Līdz brīdim, kad mans draugs iepazīstināja mani ar īsto aizdevēju, ar kuru es sazinājos, un es veiksmīgi saņēmu no viņa aizdevumu tikai 48 stundu laikā, es ieteiktu ikvienam, kurš meklē aizdevumu, bez bailēm sazināties ar viņiem pa e-pastu: lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +447883183014

    AtbildētDzēst