sestdiena, 2009. gada 17. oktobris

Brīvas pārdomas par izdošanos biznesā..

Vakar bija lieliska iespēja noskatīties Kārļa Vahšteina, Ingrīdas Cāzeres un komandas radīto dokumentālo filmu "Pursuing the Dreams of Latvians/ Riga - Banjul - Scarborough", kas lieliski atspoguļoja multikultūru atšķirības un Hercoga Jēkaba veiksmi un aizraušanos ar merkantilismu pirms gadiem 350...


Sestdienas dienā pārdomājot piektdienas iespaidus, grūti neaizdomāties arī par jautājumu, kas tad ir uzņēmējdarbības izdošanās veiksmes pamatā...

Saskaņā ar teoriju: ideja, biznesa koncepcija, profesionāla komanda, tirgus, konkurētspējīgā priekšrocība, riski, utt, utt, utt... tikai kaut kā bieži parasti arī ar visu šo nepietiek. Daļēji tāpēc, ka priekšizpētes laikā kaut kas tomēr nav apzināts, kaut kas tomēr ir pārvērtēts, dzīvē parādās nestandarta situācijas, ietekmes, tirgus mainās, citi arī neguļ, dažādi ārpusplānu faktori, komandas personīgie mērķi īstenībā nesaskan ar uzņēmuma vīziju  un gala rezultātā pēc kāda laika darbošanās izrādās, ka sapņi ir bijuši pārāk sapņaini. Domājot tālāk: tātad, ja būtu gana daudz zināšanas un resursu, lai visu labi apzinātu - būtu jāsanāk.. tomēr mani māc pāliecība, ka to nekad nebūs gana, jo mēs dzīvojam dinamiskā laikā - viss plūst un mainās, nekas nav statisks. Saskaņā ar praksi, protams, jo tuvāk labākām zināšanām, jo labāk sanāk.

Tad nu pēdējā laikā tomēr mani aizvien vairāk sāk pārņemt pārliecība, ka bez visa iepriekšminētā, pats svarīgākais ir uzņēmējam ir neatlaidība, "crazy" vīzija, savureizi spēja neklausīties visos apkārtējos kas saka ka nesanāks, adrenalīna mīlestība, mērķtiecība, cieša vēlēšanās pēc piedzīvojuma un vēss prāts.

3 komentāri:

  1. Manuprāt svarīgākais ir tā dzirkstelīte... neinu kā lai nosauc.. apņēmība, ticība, pārliecība par to ko dari... un arī tas kādēļ to dari... ja primārais mērķis būs tikai auksta peļņa, tad baidos ka var arī nesanākt... bet ja viens no primārajiem mērķiem ir palīdzēt klientam/patērētājam, tad bieži vien liekas ka viņi to jūt un tad arī viss sanāk...
    ir jābūt degsmei un mīlestībai pret to ko dari...

    vislabāk man patīk citāts ko teicis Stīvs Džobs (Steve Jobs):
    “Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life. Don’t be trapped by dogma, which is living the result of other people’s thinking. Don’t let the noise of other’s opinion drowned your own inner voice. And most important, have the courage to follow your heart and intuition, they somehow already know what yo truly want to become. Everything else is secondary.”

    tas manuprāt ļoti labi izsaka to cik ļoti vajag ieklausīties citu viedokļos kad tiek pieņemti lēmumi kas nosaka paša dzīvi...
    to pašu varētu attiecināt arī uz biznesu.

    AtbildētDzēst
  2. Sveiki visiem, esmu zaudējis naudu tik daudzām kompānijām, kuras ir uzdevušās par īstiem aizdevējiem, bet visas manas pūles ir bijušas veltas, esmu zaudējis vairāk nekā 35 000 eiro viltus aizdevējiem, kuri apgalvo, ka viņi nav. Līdz brīdim, kad mans draugs iepazīstināja mani ar īsto aizdevēju, ar kuru es sazinājos, un es veiksmīgi saņēmu no viņa aizdevumu tikai 48 stundu laikā, es ieteiktu ikvienam, kurš meklē aizdevumu, bez bailēm sazināties ar viņiem pa e-pastu: lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +447883183014

    AtbildētDzēst